КОІПОПК

Бер 21 2019

Print this Запис

Курси підвищення кваліфікації з теми «Організація системи роботи з вирішення конфліктів у закладах освіти засобами медіаційних практик» (розробники: Тетяна Панченко, Людмила Микитюк, Ольга Боярчук)

Тема медіації у закладах загальної середньої освіти є наразі дуже затребуваною. Це підтверджує кількість слухачів, які  приїхали до Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів на короткотермінові 3-денні (з 18 по 20 березня 2019 року) курси підвищення кваліфікації «Організація системи роботи з вирішення конфліктів у закладах освіти засобами медіаційних практик» (розробники: Тетяна Панченко, Людмила Микитюк, Ольга Боярчук).

40 педагогів Київської області виявили бажання дізнатися, чому медіація є найбільш сприятливим інструментом вирішення конфліктів у школі, як запровадити медіацію в закладі загальної середньої освіти, які конфлікти можна вирішувати за допомогою відновних практик, якими компетентностями має володіти медіатор/медіатора.

Директори шкіл, заступники директорів, педагоги-організатори, класні керівники, вчителі різних предметів упродовж трьох днів інтенсивного навчання:- ознайомлювалися з поняттям «конфлікт», його причинами та наслідками;
– визначали види і ознаки булінгу в учнівському середовищі;
– опрацьовували вимоги до відбору конфліктних ситуацій для проведення медіацій;
– аналізували складні ситуації в медіації та можливу маніпулятивну поведінку у процесі спілкування сторін конфлікту;
– практикували ведення медіаційної зустрічі та відновної практики «Коло»;
-практикували тематичні медіаційні Кола для учнів, батьків та педагогів;
– формували комунікативні навички медіатора/медіаторки: активне слухання, формулювання запитань, перефразування, резюмування, зворотній зв’язок.
– обговорювали можливості проведення інформаційно-просвітницьких заходів у школі з популяризації медіації, відновних практик, вирішення конфліктів мирним шляхом.

Для розроблення та проведення занять використано інформаційні матеріали ГО Ла Страда-Україна, Всеукраїнської програми «Демократична школа» й посібники, що перекладені швейцарсько-українським проектом «Розвиток громадянських компетентностей в Україні DOCCU».