КОІПОПК

Бер 20 2019

Print this Запис

Навчальне заняття «Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування»

Громадянська позиція -якість і доступність освіти для кожного. Головні критерії дотримання міжнародних норм і вимог та  національного законодавства щодо реалізації права громадян на здобуття освіти.

Основні ідеї універсального дизайну в концепції інклюзивної освіти відображається як головна ідея демократизації суспільства та ґрунтується на тому, що всі діти — цінні й активні члени громадянського суспільства. Тому організація освітнього простору повинна будуватися на таких складових інклюзивного навчання, як інклюзивна культура, інклюзивна політика, інклюзивна практика та формування інклюзивного суспільства.

В ході навчального заняття слухачі ознайомилися із структурою універсального дизайну (UDL – Universal Design for Learning), яка  заснована на принципах: – використання різноманітних методів для представлення інформації, легкого сприйняття та розуміння інформації, – надання учням альтернативних способів діяти і демонструвати те, що вони знають, – використання інтересів учнів, пропонуючи вибір навчального змісту та способів мотивування учнів, пропонуючи різні рівні складності. А також під час заняття використовували посібники Ради Європи і матеріали сайту «Живемо в демократії (Living Democracy).

Універсальний дизайн освіти – це підхід, що забезпечує філософську основу для розроблення широкого спектру навчальних продуктів та довкілля з урахуванням потреб усіх учнів із самого початку. Це стосується не тільки аспектів освітнього процесу: навчальної програми, навчального плану, оцінювання знань, методів викладання, шкільного дизайну, бібліотеки, спортивних майданчиків, гуртожитків, веб-сайтів, інструкцій, але й шляхів реформування публічного управління освітою осіб з особливими потребами.