КОІПОПК

Чер 21 2019

Print this Запис

Перша обласна літня школа вчителів-філологів «Методичний вернісаж»  

18-20 червня на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відбулася Перша обласна літня школа вчителів-філологів «Методичний вернісаж» для методистів, керівників методичних об’єднань учителів української мови і літератури та зарубіжної літератури, часників всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» Київської області, участь у якій взяли 45 креативних вчителів-філологів.

Організатори заходу: Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

Перший день. Робота Школи розпочалась з урочистого відкриття, на якому учасників привітала Химера Наталія Володимирівна, методист відділу української мови і літератури та зарубіжної літератури, яка оголосила мету та завдання заходу, побажала невичерпної енергії, оптимізму, нових позитивних емоцій та знайомств. Маярчук Світлана Григорівна, методист методичного кабінету Баришівської селищної ради, наголосила, що учитель під час відпустки шукає нові ідеї до навчального року, ділиться своїм досвідом, щоб навчання було ефективним і плідним, стало радістю і задоволенням для учнів. Гриценко Олена Григорівна, учитель зарубіжної літератури Мироцької загальноосвітньої школи І–ІІ ступенів Києво-Святошинської РДА, координатор Проекту в Київській області, зазначила, що цей захід став початком розвитку нової традиції серед вчителів-філологів Київщини, а також має вагоме значення, так як спрямовує і готує вчителів-практиків до роботи в умовах реформування української освіти. Присутні вчителі-філологи насолоджувались виступом народного художнього колективу вокального ансамблю «Співограй» Центру позашкільної освіти «Соняшник» під керівництвом Ольги Миколаївни Гаврилюк та учасниці проекту «Голос країни. Діти» Вероніки Морської.

Продуктивно попрацювали, збагатились цікавими методами та формами роботи на майстер-класах: «Графічні організатори в роботі вчителя-словесника» (Почерніна Ірина Миколаївна, учитель української мови і літератури Черняхівської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Кагарлицького району) та «Особливості формування учня-читача поління Z в цифрову епоху» (Гриценко О.Г., учитель зарубіжної літератури Мироцької загальноосвітньої школи І–ІІ ступенів Києво-Святошинської РДА).

Також учасники Школи здійснили захоплюючу екскурсію містом Біла Церква  та річкою Рось. Казково-дивовижні береги утворювали прохолоду для спекотного літнього полудня та подарували фантастичні миті милування природою.

Наповнений плідною роботою день завершився святковим вечором, який об’єднав учасників заходу як давніх добрих друзів.

Другий день містив у собі низку цікавих майстер-класів, які проходили у конструктивному професійному спілкуванні: «Інтерактивне спілкування як засіб комунікації на уроках словесності та позакласних заходах» (Гордієнко Оксана Василівна, учитель української мови і літератури навчально-виховного комплексу «Спеціалізована загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов – загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 5» Обухівської міської ради), «Шляхи підвищення ефективності уроку зарубіжної літератури: від задуму до втілення» (Шестак Олександра  Григорівна, учитель зарубіжної літератури Ясногородського навчально-виховного об’єднання «Загальноосвітня школа І–ІІ ступенів – дитячий садок» Макарівської РДА), «Навчитися вчитися: технології розвитку критичного та креативного мислення учнів в освітньому процесі Нової української школи» (Привалова Оксана Миколаївна, методист Таращанського методичного кабінету районної державної адміністрації), «Креолізований текст як вид медіатексту на уроках зарубіжної літератури» (Гривачова Аліса Борисівна,  учитель зарубіжної літератури Фастівського навчально-виховного комплексу «Ліцей інформаційних технологій – Спеціалізована загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 9» Фастівської міської ради), «Використання ігрових технологій на уроках української мови та літератури» (Соловей Оксана Петрівна, учитель української мови і літератури  Русанівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – дошкільний заклад»), «Сучасний інструментарій учителя-філолога» (Примаченко Римма Віталіївна, учитель зарубіжної літератури Немішаївського навчально-виховний комплексу «Спеціалізована школа ІІ–ІІІ ступенів – загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів» Бородянського району). Кошик знань поповнися з верхом!

Під час круглого столу «Ролі сучасного вчителя-філолога» відбувся конструктивний полілог про те, яким повинен бути вчитель ХХІ століття, спікири груп презентували плакати з влвсними концепціями підготовки вчителя для нової школи.

Учасники літньої школи обговорили проєкт Державного стандарту середньої освіти (2019), оприлюдненого 12 червня 2019 року на сайті Міністерства  освіти і науки України та склали  лист-звернення, в якому наголосили, що винесений на обговорення проєкт Державного стандарту середньої освіти є нищенням багатого комплексу, в який входить художня література, методична література, низка методик і передових технологій, спрямованих на  прилучення учнів до читання та входження в доросле життя та світову спільноту.

Продовжили плідну працю учасники літньої школи в міжнародному Арт-кафе на базі навчально-виховного комплексу «Міцва – 613» на незабутньому вечорі творчості україно-ізраїльської поетеси, письменниці Ілани Вайсман, поезія якої є гімном любові, мужності й оптимізму.

Другий день переконав, що головна ознака сучасного вчителя-філолога – це читаючий, небайдужий педагогом, який йде в ногу з часом, володіє сучасною методикою та не обмежується  лише сферою свого предмета.

Третій день розпочався історико-мистецьким фотоквестом, під час якого вчителі-філологи, об’єднані в три групи, відчули себе в ролі дослідників. Команди «Смайлик», «Вишеньки-черешеньки», «Z» послідовно проходили та виконували різноманітні завдання, розв’язок яких вказував на місце пошуку теми для фотознімку. Учителі-дослідники не тільки познайомились з історичними та сучасними архітектурними пам’ятками міста, а й відкрили для себе цікаві історико-літературні та мистецькі сторінки міста Біла Церква. Найстаріший  дендропарк України «Олександрія», куди привели учасників Школи виконані завдання,  радо вітав вчителів-філологів своїм різнотрав’ям та співом пташок. Нові знання, море вражень і неймовірних емоцій, віра у власні сили, робота в команді, досягнення мети – результат такої форми роботи.

На закритті Першої обласної літньої школи учасники, підбиваючи підсумки роботи, рефлексували та висловлювали побажання на майбудне. Плідна співпраця, цікаві пропозиції, креативні ідеї,  неочікувані рішення, мудрі  думки, амбітні плани, віра у власні сили, щирі емоції та усмішки – складові  цього заходу, який довів, що вчителі-філологи Київщини, яких об’єднує любов до дітей і предмета, прагнуть вчитися, самовдосконалюватися, вміють працювати в команді. Були вручені сертифікати.

Учасники заходу висловили сердечну вдячність організаторам Першої обласної літньої школи вчителів-філологів «Методичний вернісаж» за гостинність та активну позицію у справі розбудови Нової української школи.

Рефлексія учасників Першої обласної літньої школи вчителів-філологів «Методичний вернісаж»

Я працюю на Київщині третій рік. Приїхала з Донеччини, на жаль, зараз окупованої Ясинуватої. Мені було дуже приємно долучитися до творчої спільноти учителів Київської області і пощастило, що я потрапила в Першу обласну літню школу вчителів-філологів «Методичний вернісаж». Завдяки  школі, спілкуванню з колегами-однодумцями я, сповнена натхненням та бажанням розвиватися далі, подивилася на урок літератури іншими очима. Дякую щиро за таку форму спілкування.

Тетяна Суздальцева – учитель
української мови і літератури Макарівського району

Літня школа – незгасимий факел,
Дружно, разом троє діб – працьовитий лайнер.
Серед моря і перлин гріб знання невтомно,
Досягав мети, працював безсонно.
Майстер-класи – вищий клас!
Слухали і вчились.
Перешкод нема для нас –
Навіть не стомились!
Незабутні відкриття, новий досвід, віра…
Ми підем у майбуття як антична ліра.
Тут найкращі тренери, вчителі та друзі,
Найкрутіші вечори – нам не жити в тузі!
Новий досвід – скарб безцінний,
Що дала нам літня школа,
Досягнемо нових цілей,
Бо філологи довкола!

Вікторія Кириченко – учитель
зарубіжної літератури Броварського району

Літня школа – просто клас:
Всіх зібрала разом нас!
Майстер-класи показали,
Всі кросворди розв’язали,
Пісеньки ми поспівали,
Ігри всі запам’ятали.
По Росі ми мандрували,
Краєвиди споглядали,
Білу Церкву обходили
І душею відпочили.
Тож спасибі вам говорим
За цікаву літню школу!

Тамара  Черненко, Ірина Почерніна –
учителі української мови і літератури Кагарлицького району,
Катерина Саса, Оксана Соловей –
учителі Броварського району,
Оксана Привалова –
методист Таращанського методичного кабінету

Відірвались від роботи (в школі, на городі). Приїхали. Жарко!
Відвідали майстер-класи. Набрались досвіду. Позитив!
Веселий кораблик. Класно!
Були в гостях у Ілани Вайсман. Згадали добрим словом. Оптимістка. Супер!
На фотоквесті все знайшли. Ще більше здружились. Весело!
Дуже добре, що є ще три пори року: і осінній, і зимовій, і весняній личить слово «школа». Зустрінемось!

Віталіна Заніна, Лілія Костюк – учителі
зарубіжної літератури міста Бровари

«Методичний вернісаж»
Цікавий, змістовний
Вчимося, переймаємо, ділимося
Надзвичайно потрібна зустріч колег
Досвід

Наталія Пихнівська – учитель
зарубіжної літератури Фастівського району

Так чудово відпочити
В літній час!
Спілкуватись, розважатись,
Інтелект свій розвивать!
Скільки ми всього дізнались
Від колег-учителів,
Ніби діти всі навчались
На платформах ігрових.
Арт-кафе – чудовий вечір!
Фотоквест – це просто клас!
Задоволена й щаслива
Буду згадувать про Вас!

Надія Брезіцька – учитель
зарубіжної літератури Володарського району