Розроблена та апробована модель впровадження громадянських компетентностей в Україні є базовою для подальшого впровадження освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ) у областях, що приєднались до реалізації Проекту з 2016 року (Дніпропетровська, Івано-Франківська, Луганська, Львівська, Полтавська, Херсонська).
З 14 по 16 вересня 2016 року на базі Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар-тренінг з підготовки тренерів у нових регіонах за двома компонентами: «Учителі» та «Керівники шкіл».
Метою семінару-тренінгу було навчання майстер-тренерів проекту з питань освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини у нових пілотних регіонах України.
Учасниками навчання були 20 науково-педагогічних працівників закладу (10 майбутні тренери компоненту «Керівники шкіл» та 10 – компоненту «Учителі»), які будуть реалізувати основні положення проекту на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників усіх категорій слухачів у 2017 році.
Від Київської області у роботі семінару-тренінгу взяли участь експерти: Андрій Довгань, завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін та технологій КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» (компонент «Учителі») та Ольга Садаєва, директор Білоцерківської загальноосвітньої школи I-III ступенів №5 (компонент «Директори шкіл»).
Під час роботи в онлайн-режимі відбулося спілкування учасників семінару з Рольфом Голлобом, керівником швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», співголовою Центру міжнародних освітніх проектів Цюріхського педагогічного університету (Цюріх, Швейцарія), експертом Ради Європи.
Під час занять було розглянуто проблеми формування, розвитку та реалізації громадянських компетентностей, проаналізовано особливості демократичного стилю управління, демократичного уроку, визначено ключові сфери та принципи ОДГ/ОПЛ у роботі вчителя та директора школи. Майбутні тренери моделювали фрагменти навчальних занять та працювали з портфоліо. Практичний аспект тренінгу був представлений у розробленні механізмів реалізації проекту на обласному і шкільному рівнях.