КОІПОПК

Бер 28 2019

Print this Запис

Відбувся навчально-практичний семінар «Як набути вчителю-філологу майстерності та бути сучасним: змінюємо освітній простір разом»

26–27 березня 2019 року на базі навчально-виховного об’єднання  «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 4 – Центр військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки» Обухівської міської ради Київської області (базовий заклад Проекту) відбувся навчально-практичний семінар «Як набути вчителю-філологу майстерності та бути сучасним: змінюємо освітній простір разом» для учасників всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» Київської області (Наказ КНЗ КОР «КОІПОПК» від 27 грудня 2018 року № 215 «Про внесення змін до наказу КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» від 28.12.17 р. № 228 «Про реалізацію всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» у Київській області»).

У навчально-практичному семінарі взяли участь:

Химера Наталія Володимирівна, методист відділу української  мови і літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»;

Марченко Вікторія Михайлівна директор навчально-виховного  об’єднання «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 4 – Центр військово-патріотичного  виховання та допризовної підготовки»;

Матійчук Оксана Михайлівна, голова україно-німецького культурного товариства м. Чернівців при Центрі Gedankendach ЧНУ імені Юрія Федьковича, асистентка кафедри зарубіжної літератури, теорії літератури та слов’янського мовознавства;

Барасій Олег Ігорович, проектний менеджер українсько-німецького культурного товариства;

Буза Марія В’ячеславівна, головний редактор журналу «Філологічний Олімп»;

Малигіна Любов Миколаївна, учитель зарубіжної літератури Черкаського фізико-математичного  ліцею  Черкаської міської ради Черкаської області;

Чоловська Ольга Сильвестрівна, учитель зарубіжної літератури Борщівської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 2 Тернопільської області, фіналіст обласних етапів конкурсів «Учитель року – 2008»  та «Учитель року –2011».

Програма зустрічі:

  • привітання учасників семінару Химерою Наталією Володимирівною;
  • меседж «Література для проектів – проекти для літератури» (Досвід Центру Gedankendach Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича) від  Оксани  Матійчук та Олега Барсія;
  • майстер-класи: «Літературна дегустація як шлях розвитку читацьких компетенцій» – «Ми – крила» (тема крил у світовій літературі») та ««За мить до юності» (тема підлітка в світовій літературі)» від Чоловської Ольги Сильвестрівни;
  • вручення сертифікатів журналу та подяк членам журі конкурсів-оглядів Проекту за 2018 рік головним редактором журналу «Філологічний Олімп», директором друкарні «Олімп» Бузою Марією Вячеславівною;
  • «рефлексивне коло» учасників заходу;
  • екскурсія до «Парку Київська Русь».

Місія Нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.

Марченко В.М. ознайомила учасників семінару із змістом діяльності закладу, наголосила на особливостях демократичного врядуваннях та реалізації принципів ціннісно-орієнтованої освіти.

Химера Н.В. розкрила проблему пріоритетності компетентнісного підходу до викладання української та зарубіжної літератури в контексті Нової української школи, наголосила на необхідності створення безпечного освітнього середовища, важливості інноваційної діяльності учителів-філологів, впровадженні ідей педагогіки партнерства та демократичних цінностей в умовах нової освітньої політики та суспільних викликів і змін, окреслила сучасний імідж учителя-словесника.

Матвійчук О.М. та  Барасій О.І. у меседжі «Література для проектів – проекти для літератури» презентували культурні проекти Центру Gedankendach, розкрили засоби театральної педагогіки у процесі формування педагогічної майстерності учителя-філолога, продемонстрували, як у Чернівцях «оживає» література та подарували базовому закладу Проекту книги «Видавництва 21». Учителів Київщини зацікавила театральна педагогіка, яка розглядається як шлях формування особистості в освітньому процесі через сценічні засоби та дії. Театральна педагогіка сприяє формуванню творчих, когнітивних здібностей, креативності, винахідливості, спостережливості, фантазії, уяви; розвиває пам’ять, підвищує рівень уваги; формує вміння налаштовуватися на творчий процес, керувати емоціями, волею, почуттями; вчить досконало володіти власним психофізіологічним апаратом як інструментом впливу на людей.

Усі учасники семінару поринули у майстер-клас Чоловської О.С.: «Літературна дегустація як шлях розвитку читацьких компетенцій» – «Ми – крила» (тема крил у світовій літературі») та ««За мить до юності» (тема підлітка в світовій літературі)».
Буза М.В. вручила сертифікати журналу «Філологічний Олімп» та подяки членам журі конкурсів-оглядів Проекту за 2018 рік. 
Незабутнє враження на учасників семінару справила екскурсія до неповторного та єдиного в історії людства відтворення найвідомішого середньовічного міста Східної Європи – Древнього Києва V–XIII століть, столиці найбільшої середньовічної імперії Київська Русь – «Парку Київська Русь».
Учителі Київщини показали високий рівень співпраці, взаємодії,  комунікації, активне виконання  вправ, відмітили демократичну ціннісну атмосферу навчання та отримали вичерпні відповіді на найактуальніші питання з формування читацьких компетенцій на уроках словесності.        Учасники навчально-практичного семінару  отримали  сертифікати та висловили вдячність усім організаторам цікавого, пізнавального та навчально-практичного заходу.

 

Рефлексія учасників заходу

Весняна зустріч «Філологічного Олімпу»
Довгоочікувана, емоційна
Надихає, окрилює, дарує
Серця однодумців б’ються в унісон
Крила!..

Черненко Т.Б.,
Почерніна І.М.

О – оптимістично
Л – лірично
І – інтригуючи
М – майстерно
П – пізнавально

Примаченко Р.В.

 

І знову навчальний рік минає.
Як спогад, він нам залишає
Уроки, зустрічі, змагання,
І творчі конкурси, й єднання,
І досвід, й молодості сили…
Як добре: разом ми створили Країну Слова!
Для «олімпійців» нині час
Іти вперед, шукати шлях,
Щоб запалити думки стяг,
Щоб все зерно дало врожай,
Щоб колосилась нива знань.
Тож дай нам, Боже, йти до цілі
І частку серця дать дитині,
Щоб проростала в нім любов,
Яка на світі вища сила,
А поруч хай живе надія,
І щоб здійснились наші мрії
Пожити в мирній Україні.
Спасибі за працю, за творчі дерзання,
Крокуйте вперед, не втрачайте бажання
Навчати, творити, любити і знати:
Ми – сила, яку у житті не здолати!

***

Меседж ми опрацювали
Й думкою у Чернівцях побували.
Проекти – це основа знань:
Дивуй, аналізуй, пізнай,
Зумій почуте все сприймати
І призабуте повертати.
І заговорять до нас міста,
Будинки, іноді й стіна засвітиться враз іменами
Не знаними донині нами.
Бажаєм Центру Gedankendach успіху, наснаги,
Нових проектів і зустрічей з нами.

***

Літературна дегустація – смачна,
Вкусивши твір – бажання виника
Читати далі і героїв знати,
Й цікаві епізоди смакувати.
Ось небо, простір, квітка,
А десь далеко є маленька зірка,
Яку шукаємо вночі,
Щоб доленьку щасливую знайти.
І оберіг – лелека-птаха
Від бід усіх нас зберігає,
Домівку рідну крилами вкриває
І горе в хату не пускає.
Крила – це віра, воля, надія,
Матері пісня, любов і мрія,
Думка, свобода і сподівання,
Мрії політ і весни кохання.
І руки-крила, піднявши вгору,
Мов птахи-лелеки спішимо додому.
Лелеки в небі пролітають
І мир для нас оберігають.
Бажаю, щоб крила у вас виростали,
У горі й біді вас не лишали.
Допомагали вгору злітати,
Перед труднощами не відступати!

Рогозіна С.В.