У 2016 році в Україні продовжується реалізація швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», метою якого є підтримка сталого розвитку громадянського суспільства за допомогою знань про освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини (ОДГ/ОПЛ).
З 22 по 24 червня на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського та з 29 червня по 1 липня на базі Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» відбулися два 3-денні семінари-тренінги з підготовки тренерів за двома компонентами: «Учителі» та «Директори шкіл».
Учасниками семінарів-тренінгів були по 20 науково-педагогічних працівників закладів післядипломної освіти (10 майбутніх тренерів компоненту «Керівники шкіл» та 10 тренерів компоненту «Учителі»), які будуть реалізувати основні положення проекту на курсах підвищення кваліфікації у 2017 році.
Київську область представляла команда експертів: Андрій Довгань, завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін та технологій КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» (компонент «Учителі») та Ольга Садаєва, директор Білоцерківської загальноосвітньої школи I-III ступенів №5 Білоцерківської міської ради Київської області (компонент «Директори шкіл»).
Під час роботи в онлайн-режимі відбулося спілкування учасників семінарів з Рольфом Голлобом, керівником швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», співголовою Центру міжнародних освітніх проектів Цюріхського педагогічного університету, експертом Ради Європи.
Під час занять було розглянуто проблеми формування, розвитку та реалізації громадянських компетентностей, проаналізовано особливості демократичного стилю управління, демократичного уроку, визначено ключові сфери та принципи ОДГ/ОПЛ у роботі вчителя та директора школи. Майбутні тренери моделювали фрагменти навчальних занять та працювали з портфоліо. Практичний аспект тренінгу був представлений у розробленні механізмів реалізації проекту на регіональному, обласному і шкільному рівнях.